Січень 12, 2021
Останнє оновлення: Грудень 4, 2021
Типи ліфтових дверей
Орієнтовний час читання: 9 хв. / 1270 Слів

Поряд із технічним і стилістичним оформленням кабін ліфта варто пам’ятати про ще один з основних функціональних елементів усього підіймача – двері. І якщо раніше практично кожен із нас стикався з однією модифікацією – розсувною системою з двох полотен, то сьогодні їх у рази більше. Сенс цього розмаїття не лише в естетиці, але й у практичному рішенні. Розглянемо всі варіанти ліфтових дверей, які існують чи існували на ринку ліфтового обладнання, й обов’язково познайомимося з перевагами й недоліками кожної системи.
Частина 1. Основні різновиди ліфтових дверей
Одношвидкісні двері з боковим відкриттям

Ця конструкція за правом є найбільш поширеною. Що стосується технічних характеристик, це одинарне дверне полотно, воно відсувається, повністю звільняючи дверний отвір. Рух може бути в будь-яку сторону – вправо або вліво залежно від початкового проєкту або технічних характеристик будівлі. Найчастіше такі системи встановлюються в житлових комплексах і досить компактних офісних будівлях із невеликою прохідністю.
Двошвидкісні двері з боковим відкриттям

Це двері з двома полотнами, які від’їжджають в одному напрямку – вправо або вліво. Назва «двошвидкісні» пояснюється системою дії: внутрішня частина (швидкісна панель) рухається удвічі швидше, ніж зовнішня. І в міру відкриття дверей швидкості вирівнюються. Аналогічний процес відбувається й під час закриття, але у зворотному порядку. Є полотна, що відкриваються практично одночасно.
Важливо: в окрему категорію не внесено аналогічну модель із трьома й більше стулками, але вони існують. Такий тип використовується для широких прорізів, а швидкість реагування полотен можна визначити як повільну, середню і швидку.
Двері з центральним відкриттям

Це найпоширеніша модифікація, про яку йшлося на початку статті. Два симетричні полотна роз’їжджаються в різні боки та повністю відкривають дверний отвір. Вони рухаються з однаковою швидкістю. У сучасних системах ширина полотен може бути значною, що дозволяє монтувати такі типи дверей у місцях із досить високою прохідністю і встановлювати їх на ліфти підвищеної вантажності. Конструкція дуже зручна для безперервного пасажиропотоку, є естетичною та ефективною.
Найбільш поширено використання двох дверних панелей, але цим конструкція не обмежується. Існують і з чотирма, і із шістьма й навіть із вісьмома дверними панелями, що дозволяє встановлювати дверну систему на дуже широкі отвори. І саме це рішення є вигідним для ліфтів, що переміщують вантажні або легкові авто чи інші габаритні вантажі.
Вертикальні розсувні двері

Двостулкові двері саме у вертикальній модифікації – це тип ліфтових дверей суто вантажних ліфтів, який ніколи не застосовується для пасажирських моделей. Система може монтуватися в допоміжних типах обладнання та складається з двох стулок однакового розміру, одна з яких підіймається вгору, а друга – опускається донизу. Водночас полотна працюють незалежно одне від одного – у рух їх приводять два різні мотори.
Існує аналогічна система, тільки на ручному приводі, і в такому разі вона працює симетрично: рух однієї панелі донизу передається через систему ланцюгів та через систему шківів для руху вгору другої. Даний тип не користується популярністю, оскільки характеризується низьким рівнем безпеки, проте в деяких випадках він може бути доречним.
Будь ласка, зверніть увагу: усі ці типи належать до систем з автоматичною роботою (яка не вимагає тривалої взаємодії з користувачем).
Частина 2. Механічні ліфтові двері
Десятиліттями використовувалися механічні типи, які вручну приводяться в рух. І вони все ще вважаються практичним рішенням і використовуються, наприклад, на складах або у вантажних приміщеннях підприємств. Сьогодні вони іноді слугують зовнішньою частиною дверного комплексу, тобто встановлюються ззовні отвору. Це не атавізм, а часто досить необхідний елемент. До речі, зовнішні двері в деяких країнах і містах-мільйонниках є обов’язковим складником ліфта. Механічні системи довгий час були популярними, і сьогодні залишаються актуальними на допоміжному, а не пасажирському терені – у вантажних системах, хоча загалом на зміну їм прийшли моделі з електричним приводом. Які саме типи були ефективними раніше та які мають попит зараз, у другому тисячолітті, розглянемо далі.
Зовнішні двері з внутрішніми ножичними воротами

Це модифікації, які управляються безпосередньо користувачем (навіть якщо йдеться про пульт управління або кнопки). Перевага таких дверей у тому, що вони економлять витрати й максимально використовують ширину дверей.
Є й недоліки: по-перше, відкриття та закриття є достатньо трудомістким процесом; по-друге, якщо двері залишаться відкритими на одному поверсі, викликати ліфт на інший не вийде – спрацює блокування. Нарешті, механіка все ж відходить у минуле, хоча й системи з відкриттям за безперервним натисненням кнопки все ще використовуються у вантажних типах підіймачів.
Зовнішні подвійні двері з ножичними воротами

У цій конструкції зовнішні двері потрібно відкривати перед пасажирами вручну за межі майданчика по прибуттю або по досягненню поверху призначення. Візуально це віконниці з дерева або металу (ви, напевно, бачили такі в художніх фільмах). Сьогодні це також застаріла модифікація, а перевагу віддають автоматичним системам.
Орні двері

Орні двері — це аналог міжкімнатних або вхідних дверей з аналогічним принципом роботи. У деяких модифікаціях вони можуть бути оснащені автоматичною системою відкриття/закриття, пружинним механізмом або системою, яка спрацьовує після натискання кнопки.
Цей тип дверей усе ще використовується, хоча найбільшу популярність він мав ще в 60-70-х роках минулого століття. Частіше одні двері ліфта зустрічаються в невеликих підіймачах для інвалідних візків або в конструкції домашніх ліфтів. Рідше – у сучасних житлових комплексах, але невеликої поверховості. Основна перевага такої системи – низькі експлуатаційні витрати, оскільки принцип відкриття/закриття в таких конструкціях елементарний і здатен витримувати від (і понад) мільйона циклів спрацьовування.
Основна проблема цієї системи – численні травми, до яких вона призводить. У сучасному будівництві від конструкції здебільшого відмовилися на користь більш ефективних і безпечних систем.
Подвійні ножичні ворота всередині та зовні

Це вантажна модифікація, яка представлена двома дверима: складною металевою (типу гармошки) зовні та розсувною всередині. Обидві відкриваються вручну й можуть відчинятись як разом, так і окремо. У компактних типах ліфтів використовується єдине полотно, а ось для більших їх може бути два. Модель дуже зручна для вантажних ліфтів, оскільки значно полегшує транспортування товарів.
Горизонтальні розсувні двері

Досить популярний тип, який також використовується саме у вантажних моделях. Система практично ідентична попередній із різницею в тому, що такі двері одинарні, їх необхідно відкривати вручну.
Вертикальні розсувні двері

Загалом використовуються для вантажних ліфтів або невеликих підіймачів. Режимів роботи може бути кілька:
- дві дверні панелі відкриваються вгору та вниз;
- дві дверні панелі відкриваються у вигляді «швидких і повільних дверей»;
- відкривається тільки одна дверна панель.
Через обмежену ширину шахти підіймача та шасі вертикальний дверний отвір дозволяє використовувати ширину шасі для входу й виходу, що є більш зручним для перевезення вантажів.
Ліфт без дверей

Патерностер ❐ – це різновид пасажирського ліфта, який складається з безперервно рухомих секцій, з’єднаних одна з одною. Його друга назва – ліфт безперервної дії, оскільки він складається з безлічі кабін (пропорційно числу поверхів). Водночас кожна з кабін розрахована не більше ніж на дві людини. Пасажири можуть входити й виходити на будь-якому поверсі, тому що ліфт рухається всередині будівлі циклічно без дверей.
Це цікаво: назва ліфта походить від новолатинської, що в перекладі означає «чотки» – саме на них схожа ця система.
Подібна до Патерностера система використовувалася не тільки для переміщення пасажирів, але і для картотечних шаф, складів та архівів, які призначені для зберігання великих обсягів паперових документів, невеликих товарів тривалого зберігання тощо.
Перша модифікація ліфта Патерностер була встановлена в середині ХІХ століття й сьогодні практично не використовується, оскільки не відповідає сучасним вимогам безпеки та є досить повільною – проходить у середньому 30 см у секунду, що в розрізі сучасного багатоповерхового будівництва небагато.
Чому важливо знати про те, якими бувають двері ліфта
По-перше, це ваш інструмент, озброївшись яким можна вийти на продуктивний діалог із постачальником послуг, орієнтуючись у наданій ним пропозиції.
По-друге, розуміння принципу дії конструкції – важливий параметр у разі якщо мова йде про безпеку. Адже за виникнення НП важливо знати, де розташовується блокування та якого воно типу – складного, електронного або механічного.
І пам’ятайте: завдання ліфта – безпечне транспортування пасажирів або вантажу, і вже після – це естетичний і практичний елемент дизайну будівлі.
Щоби під час вибору того чи іншого типу дверей заручитися допомогою кваліфікованого фахівця СІТІ ЛІФТ, зверніться за номером телефону +38 (096) 709-07-07 або напишіть нам на скриньку електронної пошти office@citylift.com.ua
Якщо у Вас залишились питання, будь ласка,
надішліть своє запитання
і ми Вам неодмінно надамо відповідь найближчим часом.