Закінчилася гарантія на ліфт: що робити й до кого звертатися за допомогою?


Житлові комплекси та торгові центри, офісні будівлі й локальний управлінський центр вашої компанії - про що б не йшла мова, без ліфта в даному випадку обійтися складно. Це і комунікативний вузол, який забезпечує швидкий доступ до поверхів будівлі, і комфорт клієнтів і відвідувачів, і можливість переміщати вантажі. Не дивно, що будь-які проблеми з ліфтовою системою просто здатні вибити з колії.

Якщо ви раніше встановили новий ліфт, то протягом декількох років вашою страховкою від різних неприємностей була гарантія, але що ж робити, коли вона закінчується? Ризикувати та сподіватися на безперебійну роботу обладнання або передати його в надійні руки фахівців? Планування в даному разі - це ваша «подушка безпеки», тому про неї, а також про те, що включає гарантія на ліфт і як поступити після закінчення договору, команда СІТІ ЛІФТ розповість в цьому матеріалі.

Що з себе представляє гарантія на ліфт?

За великим рахунком, це - аналогічні умови, властиві будь-який інший вашій покупці. У гарантіях чітко прописані умови та період, протягом якого ви можете звернутися за безкоштовною допомогою до виробника, який, у свою чергу, зобов'язується замінити несправні частини, відремонтувати їх або компенсувати збитки матеріально.

Найчастіше в гарантії мова йде саме про ремонт, оскільки повна заміна обладнання - неймовірно масштабне, і необхідне лише при модернізації, завдання. Велика частина проблем, якщо вони виникають, можуть бути вирішені куди меншими тимчасовими та матеріальними витратами. У договорі завжди регламентуються умови, на яких буде здійснюватись співробітництво: термін (місяць, квартал, рік, два тощо), вартість (безкоштовно, помісячний або річний тариф тощо).

Що включено в гарантію на ліфтове обладнання?

Це перше, на що вам слід звернути увагу при такій значній інвестиції, оскільки велика частина компаній так чи інакше закладає у вартість обладнання також й гарантійне обслуговування. Відповідно, ваше завдання - отримати більше за ті ж гроші, а значить, проінформованим про обов'язки компанії необхідно бути до того, як покупка буде здійснена.

Якщо мова йде про типову гарантію, то в неї входить кілька основних пунктів. Нижче ми пропонуємо ознайомитися з основними компонентами, які доступні після придбання та установки ліфта.

  • Термін дії гарантії. Чітке позначення початкового і кінцевого періодів - основа, яка в обов'язковому порядку повинна бути в договорі. Найчастіше мова йде про обслуговування протягом року після встановлення обладнання, однак, зустрічаються варіації, коли постачальник зобов'язується протягом 12-ти місяців здійснювати ремонтні роботи, а протягом 24-х - поставляти запасні частини. Більш того, деякі компанії збільшують термін дії гарантії до п'яти років.
  • Коли гарантія починає діяти? Зазвичай - після того, як встановлений ліфт оглянув сертифікований експерт, і підписав акт, що дозволяє запуск і використання обладнання. Це - обов'язкова перевірка, без якої ви просто не маєте право використовувати підйомник. Такі заходи найчастіше організовує компанія, що здійснює продаж.

  • Екстрена допомога і колл-центр. Ці послуги повинні бути включені в гарантійні зобов'язання, оскільки від форс-мажорних ситуацій (застрягла кабіна, заклинило двері) не застрахований навіть власник абсолютно нового ліфта. Усунення дефектів в роботі обладнання повинно бути практично блискавичним, так само як і зв'язок з компанією, яка вас обслуговує, - цілодобовою.

  • Спектр послуг. У договорі про гарантійні зобов'язання компанія повинна чітко вказати, з яких причин в ній можна звертатися, а за яких - ні. Чи йдеться про 100%-ве покриття вартості ремонту або лише його частини (припустимим є варіант з граничним показником максимальної суми, після якої зобов'язання перекладаються на власника), веде компанія розрахунок з ремонтними робітниками самостійно тощо.

  • Гарантійне покриття. В даному випадку мова йде не про характер зламаних деталей, а про їх причини. Частина компаній покривають збиток, який виникає внаслідок стихійних лих або природних катаклізмів, інші - ні. Аналогічна ситуація і з некоректним використанням - наприклад, якщо після перевезення холодильника в пасажирському ліфті пошкоджено панель управління, збиток компенсований не буде. З цими винятками вам слід ознайомитися заздалегідь, щоб попередити непередбачені витрати.


Гарантія закінчилася: що робити та до кого звернутися?

По-перше, про це вам варто подбати ще до того, як настане дата закінчення дії гарантійного договору. Як саме вчинити - пролонгувати договір з компанією, що вас вже обслуговує, або ж звернутися до інших фахівців - вирішувати вам, проте, постарайтеся зробити так, щоб у день закінчення гарантії у вас вже починав діяти договір післягарантійного технічного обслуговування. По-друге, якщо вам не вдасться вирішити цю задачу вчасно, будьте готові понести значні витрати у випадку поламання ліфта, а навіть більше - будь-які наслідки у вигляді травм пасажирів, пошкодження їх майна, зриву планів також лягають саме на вас.

Які пункти в договорі технічного обслуговування - архіважливі?

З усієї вищевикладеної інформації вам напевно вже вдалося зрозуміти, що відповідальність за справність ліфта - значна, і розумним буде перекласти її на фахівців, а не намагатися самостійно впоратися з «лавиною» проблем, яка, як відомо, наздоганяє вас в невідповідний момент. Попереджений - значить, озброєний, тому не зволікайте та ознайомтеся з переліком важливих моментів, випускати з виду які точно не варто:

  • На практиці існує два різновиди договорів на післягарантійне технічне обслуговування. У першому випадку мова йде про систему «all inclusive», тобто про таку, яка покриває абсолютно всі дефекти в роботі устаткування, а також профілактичні огляди й планову заміну складників. За великим рахунком, це - своєрідна страховка для вашого устаткування, яка дозволить делегувати абсолютно всі завдання компетентним фахівцям. Існує і договір, в якому чітко прописані обов'язки обслуговчої сторони. Це - lite-версія «страховки», яка найчастіше включає епізодичний огляд ліфта, профілактику деталей і механізмів та інше. В даному випадку єдине, на чому ви економите, це на вартості такої співпраці. Однак не варто забувати - як тільки відбудеться фатальне зламання, його ліквідація, знову-таки, лягає на ваші плечі, так само як і відповідальність за наслідки (аварійні ситуації практично неможливо передбачити - про це слід пам'ятати).

  • Враховуйте локальні характеристики. Не варто відштовхуватися від рекомендацій партнерів або знайомих, оскільки особливості будівлі, пасажиропотоку, кількість поверхів та інші специфічні параметри - завжди різні. Проаналізуйте ці складові до того, як договір на обслуговування ліфта буде укладено.

  • Вивчіть кілька пропозицій. Ринок технічного обслуговування - це кілька десятків, якщо не сотень пропозицій. Запросіть кілька фахівців, що представляють різні сервіси, і порівняйте, тобто зробіть рівно так само, як і при здійсненні абсолютно будь-яких покупок. Ваше завдання - співвіднести реальну користь договору з вартістю послуг, значить, перше, що необхідно зробити - дізнатися пропонований спектр і вартість обслуговування за рік або будь-який інший період. Перевагу завжди варто віддавати тим компаніям, які готові цілодобово допомагати своїм клієнтам, в ідеалі - щоб за фактом договору вам був делегований особистий менеджер і окрема ремонтна бригада.

  • Текст дрібним шрифтом і виноски. Це - договір, а значить, він не повинен включати ніяких неприємних сюрпризів для вас, як другої сторони. Уважно вивчіть всі підпункти, виноски, найкраще це робити в тандемі з досвідченим юристом.


Підбиваємо підсумки й робимо висновок

Максимальна ефективність, рентабельність, доцільність і економічність - всі ці параметри важливі не тільки для вашого бізнесу, але і для тих, що утворюють його, складових, зокрема, для ліфтового обладнання. Ваше завдання - переконатися в тому, що воно працює належним чином, а користувачі - забезпечені комфортом і безпекою. Вибирайте кращих на ринку постачальників послуг, порівнюйте пропозиції, аналізуйте і пам'ятайте, створивши собі надійну «подушку безпеки» у вигляді компетентної технічної підтримки, ви позбудетеся від опівнічного клопоту і значного мінуса в розділі «непередбачені витрати» свого бізнесу!

Починаючи від консультації, і закінчуючи вирішенням ваших завдань в будь-який час доби, компанія СІТІ ЛІФТ готова стати надійним партнером по обслуговуванню ліфтів. Комфортні умови, справедливі й обґрунтовані ціни пакетів послуг, а також гарантована якість робіт - ми дбаємо про ваш комфорт і безпеку ваших клієнтів 24/7/365!


Добавити коментар: