Необхідність та вибір диспетчерської служби для ліфтів


Сучасні ліфти оснащуються великою кількістю різних компонентів і вузлів, кожен із яких має своє призначення і функції. Якісне встановлення, ремонт і обслуговування цієї техніки мають виконуватися виключно співробітниками компаній, які на цьому спеціалізуються.


Основні елементи, які можна виділити

Ліфт складається з багатьох компонентів, проте найбільш значущими є настуні.

  1. Фотоелемент, що забезпечує захист від закривання дверей ліфта у разі, якщо існує певна перешкода. Водночас предмет, що є цією перешкодою, двері не зможуть пошкодити.
  2. Датчик ваги, що визначає загальне навантаження людьми, які одночасно знаходяться в ліфті, а за наявності перевантаження сигналізує про неї, і користуватися ліфтом неможливо.
  3. Система безпеки, якою передбачена автоматична зупинка в разі, якщо в результаті будь-яких дій будуть відкриті двері в процесі руху. Це гарантує безпеку для людей, що знаходяться всередині.

Різновиди поломок ліфта й особливості їхнього усунення

Різні неприємності і проблеми можна розділити на:

  • Критичні, які можуть бути вирішені виключно професіоналами, що працюють у спеціалізованих компаніях, оснащених особливим обладнанням. Такі проблеми зазвичай пов’язані з тим, що основні вузли й компоненти системи виходять із ладу, в результаті чого необхідно виконати їхній капітальний ремонт або повну заміну. Також втручання спеціалістів потрібно при проникненні сторонніх осіб у машинне приміщення, звідки відбувається управління ліфтом, які можуть завдати шкоди, і це призведе до того, що користуватися ліфтом стане небезпечним для людей.
  • Не критичні, які зазвичай легко вирішуються за допомогою персоналу, що обслуговує будівлю, у якій встановлений ліфт.

Як уникнути форс-мажорних ситуацій під час використання ліфта?

Найчастіше проблеми з працездатністю й безпекою використання ліфтового обладнання відбуваються через неякісне обслуговування, зумовлене тим, що власники будівлі намагаються зекономити на цих роботах. Є вірогідність виходу з ладу різних вузлів ліфта, а це жодним чином не контролюється власниками. Крім цього обслуговуванням можуть займатися люди, які не є професіоналами, а також не мають спеціального обладнання. Диспетчерська служба, яка має бути в будь-якій будівлі, де експлуатується ліфт, має фіксувати всі дані диспетчерської системи, щоби врахувати всі недоліки в працездатності ліфта.


Дії під час виникнення нещасних випадків

Всі перераховані вище недоліки можуть спричинити різні ситуації, які стають причиною заподіяння шкоди здоров'ю людей, що користуються ліфтом. Особливо небезпечними можуть бути ситуації, які призводять до жертв.

Причин багато:

  • знос обладнання, термін заміни якого вже вичерпано;
  • недбале ставлення працівників з обслуговування;
  • вихід із ладу різних вузлів системи;
  • відсутність реагування обслуговуючого персоналу на будь-які помилки.

Для точного визначення причини такої події необхідно вивчити дані, що надаються спеціальним диспетчерським комплексом. Ця система забезпечує запис усіх дій, що відбуваються з ліфтом, як критичних, так і не критичних. Зі звіту про помилки можна дізнатися, коли і які саме небезпечні ситуації виникали та що спричинило їхню появу. Додатково можна отримати інформацію, чи послідувала будь-яка реакція на такі події з боку персоналу, що обслуговує будівлю.

Якщо під час аварії були жертви, то розслідування зазвичай ведеться із залученням спеціальної комісії, у складі якої мають бути експерти у сфері обслуговування та експлуатації ліфтів. За вивченням аналізу інформації, що надається диспетчерською службою, можна легко знайти причину аварії. Важливо відзначити, що служба веде запис навіть ситуацій відкриття дверей машинного відділення, проникнення сторонньої особи, яка може порушити працездатність обладнання.


Навіщо потрібна диспетчеризація?

Диспетчерська служба виконує безліч найважливіших функцій і завдань:

  1. Постійний контроль за обладнанням, який забезпечує його працездатність, надійність і безпеку його використання.
  2. Регулярне внесення інформації в базу даних про всі помилки, які виникають у процесі використання ліфта.
  3. Контроль за роботою персоналу, що обслуговує ліфт.
  4. Оперативне і якісне усунення всіх проблем і неполадок у працездатності системи.
  5. Контроль за якістю послуг, які надаються сервісними компаніями.
  6. Надання об'єктивної та довіреної інформації про стан всього обладнання в конкретній будівлі.

Особливості впровадження та використання диспетчерської системи

Будь-яка організація, де експлуатується ліфт, має самостійно вирішити, яка саме система буде використана, як вона буде плануватися і впроваджуватися. Дані завдання відрізняються численними труднощами, проте саме за допомогою такої системи можна гарантувати безпеку й безперебійність роботи ліфтового обладнання. Багато компаній намагаються обійтися без такої служби, однак якщо відбувається знос обладнання, виникають проблеми в його працездатності, управлінці починають усвідомлювати необхідність контролю за роботою персоналу задля оперативного вирішення проблем у міру їхнього надходження.

Впровадження інноваційних елементів вважається актуальним і необхідним у роботі компанії, яка прагне зайняти провідні позиції на ринку. Це відноситься не тільки до її основної діяльності, але й до її відношення до процесів, що відбуваються всередині організації. За допомогою автоматизації процесів функціонування компанії можна отримати конкурентні переваги перед основними конкурентами.


Як правильно вибрати диспетчерський комплекс?

На ринку величезна кількість різних компаній, які спеціалізуються в наданні послуг з установлення та обслуговування диспетчерського комплексу. Ставитися до вибору певної компанії й обладнання потрібно вкрай відповідально, оскільки від цього залежить безпека експлуатації ліфтового обладнання, його довговічність і надійність.

Важливо перевірити таку інформацію:

  • Шлях розвитку компанії, що пропонує послуги. Вона має бути надійною, стабільною, що давно функціонує й має широку клієнтську базу, щоби отримати впевненість у її надійності і високій відповідальності.
  • Важливо вибирати такі диспетчерські системи, які пропонують користувачам регулярне отримання якомога більшої кількості інформації про працездатність ліфтового обладнання.
  • Найкраще, якщо буде можливість віддаленого доступу й управління службою, оскільки це дає змогу оперативно вирішувати всі питання і проблеми, що виникають у процесі експлуатації ліфта.
  • Певна система має ідеально підходити до конкретного ліфтового обладнання, встановленого в конкретній будівлі.
  • Система має бути не вузької спрямованості, а така, що має можливість моніторингу та управління великою кількістю вузлів і ліфтів, щоби забезпечити якомога якісніший контроль.
  • Вартість диспетчерської системи має відповідати її якості й основним параметрам, оскільки занадто завищена ціна не завжди є прийнятною для багатьох організацій. Однак досить низька вартість може говорити про низьку якість системи.

Отже, вибір диспетчерської служби вважається правильним рішенням для будь-якої компанії, що прагне впроваджувати в процеси своєї діяльності новітнє обладнання, а також бажає йти в ногу з часом і забезпечувати найкращі умови роботи для своїх співробітників.