Ліфт без тросу – це майбутнє?


Довгий час ліфти функціонували на спеціальних тросах, і впродовж століть ця технологія не змінювалась. Це не спричинило складнощів допоки не почали будуватися хмарочоси. Тоді в інженерів і з’явилася необхідність вдосконалення системи підйому та переміщення людей та вантажу.

Актуальність підйомника без тросу

Проєктуючи ліфтову систему будівлі, необхідно залучати до 50 % загальної площі споруди. Кабельний підйомник досяг своїх меж у висотних будинках. Наприклад, у найбільшій будівлі світу – хмарочосі Бурдж Халифа, щоби піднятися на горішні поверхи, доведеться двічі змінювати ліфт. Це пов’язано з тим, що трос не здатен витримати власної ваги та неодмінно розірветься. Тому створення безканатної ліфтової системи стало справжнім проривом у ліфтобудуванні.

MULTI ліфт

У 2017 році в німецькому містечку Ротвайль відбулася незвичайна презентація, під час якої компанія ThyssenKrupp продемонструвала перший у світі безтросовий ліфт MULTI, що здатен пересуватися як у вертикальній, так і в горизонтальній площинах. Для приведення кабіни в рух використовуються лінійні двигуни, розташовані в рейках на стіні шахти.


Принцип дії та переваги безтросового підйомника

У цій ліфтовій системі виробник використав лінійні двигуни, подібні до тих, що використовуються в монорейкових транспортних системах. За необхідності кабіна, що рухається у вертикальному напрямку, може змінювати його на горизонтальний та навпаки. Максимальна швидкість підйомника становить 5 м/с, а для його повороту необхідно лише декілька секунд.

Інженери, що спроєктували систему MULTI, впевнені: такий підйомник буде зручним не лише для пасажирів. Це дозволить архітекторам створювати будівлі незвичайних форм, тому що ліфт тепер не обмежений лише вертикальним способом пересування. Це дасть можливість змінити вигляд сучасного міста.

Та це не єдина перевага безтросового ліфту. У нього немає технологічних обмежень щодо максимальної висоти будівлі. І ще однією особливістю називають його високу динамічність, тобто система може містити не одну, а одразу декілька кабін, що зможуть рухатися одночасно без перетинання маршрутів. Це набагато скоротить час, який доведеться чекати пасажирам. А завдяки поворотам та відгалуженням програмне забезпечення MULTI самостійно визначатиме найбільш оптимальний маршрут, оминаючи затори та витрачаючи на весь шлях менше часу.

Перспективи безтросових ліфтів

Компанії ThyssenKrupp ще не дозволено фактично використовувати таку ліфтову систему для пасажирських перевезень. Але всі необхідні дозволи повинні бути отримані до 2020 року. Тому що перший покупець уже знайдений - німецька компанії-забудовник OVG Real Estate, що планує встановити аналогічний підйомник в одному з хмарочосів, будівництво якого відбувається в Берліні.

Уже зрозуміло, що безтросова ліфтова система – ідеальна для використання в хмарочосах, але навряд чи ми зможемо побачити їх у великій кількості будівель у найближчому майбутньому. Насамперед це пов’язано з тим, що, незважаючи на свою футуристичність та витонченість, така ліфтова система є занадто дорогою для масового використання. За найскромнішими розрахунками її вартість є майже в 5 разів вищою за використання звичайного тросового підйомника.

Але розробники працюють над вдосконаленням ліфтових систем. Тож, можливо, вже скоро з’являться більш доступні в ціні аналоги.

Якщо ви маєте питання щодо вибору або функціонуванню ліфтових систем, будь ласка, зверніться за консультацією до менеджера компанії СІТІ ЛІФТ.