8 порад з профілактичного обслуговування ліфтів: уникаємо поширених проблем і економимо бюджет


У прагненні максимально розгорнуто відповісти на десятки щоденних питань наших клієнтів, команда СІТІ ЛІФТ по крупицях збирає матеріал, який буде справді корисним. Сьогодні ми вирішили розповісти вам, як слід діяти, щоб продовжити функціональний період вашого обладнання - вантажного або пасажирського ліфта. Це - елементарна профілактика, яка не займе багато вашого часу, але в рази примножує впевненість в тому, що двері ліфта вчасно відкриються, пасажир не застрягне, не заявить на вас до суду, і ви не зазнаєте матеріальних збитків.

Навіть якщо вам здається, що зараз все в порядку, з імовірністю в 90% у вашому обладнанні вже є приховані проблеми, які, подібно тріщині у дамбі, рано чи пізно обернуться катастрофою. Як уникнути фатальних проблем - читайте далі!


Порада 1. Статистика ремонтних робіт

Якщо у ваші повноваження входить відстеження роботи обладнання, типова документація - це те, що необхідно мати в першу чергу. Абсолютно не має значення, що це буде, - загальний зошит, альбом або таблиця в Excel, важливо відстежувати абсолютно будь-які втручання. По-перше, так вам вдасться виявити найбільш вразливі вузли і тим самим уникнути додаткових витрат (адже замінити несправну деталь дешевше, ніж постійно її ремонтувати). По-друге, це - історія сервісного обслуговування, яка може стати посібником до дії у разі, якщо ви вирішите змінити обслуговуючу компанію. І, нарешті, по-третє, так вам вдасться максимально об'єктивно оцінити поточний стан обладнання і зрозуміти, якій деталі слід приділити увагу в першу чергу.


Порада 2. Щоденний огляд

Це те, чим не варто нехтувати навіть у випадку, якщо ви беззастережно довіряєте обслуговуючій компанії, а саме обладнання буквально нещодавно було придбано або модернізовано. Єдине, що вимагається від вас - це зробити банальний візуальний огляд, проїхати хоча б поверх, перевіривши працездатність кнопок, коректне відкриття/закриття дверей, рівень зупинки кабіни, освітлення тощо. Насправді це займає не більше п'яти хвилин, але таким чином ви зможете зробити велику справу - виявити проблему в разі її наявності і запобігти появі форс-мажорних ситуацій з пасажирами, які можуть коштувати репутації вашого бізнесу. Зверніть увагу: такі заходи є профілактичними і не повинні скасовувати регулярний приїзд обслуговуючої компанії.


Порада 3. Перевірте працездатність дверей

Перше, що вам слід знати - більше ніж 70% екстрених викликів компаній, які обслуговують ліфти, пов'язані саме з некоректною роботою дверей.
Вам слід переконатися, що в кабіні ліфта немає сміття, що перешкоджає вільному ходу дверей, а самі вони безперешкодно відкриваються і закриваються. До речі, непрямим фактором, що вказує на неправильне положення дверей, можна вважати довгі горизонтальні подряпини, що тягнуться по всій ширині полотен. Це означає, що вони відхилилися щодо своєї осі і недалекий час, коли механізм просто не спрацює, заблокувавши пасажира всередині. Дуже важливо не намагатися усунути дефекти самостійно - якщо зі сміттям ви можете впоратися, то з іншими завданнями дозвольте попрацювати фахівцям.


Порада 4. Ретельний підбір очисної хімії

Як це не дивно, але більша частина хімічних засобів, яка підходить для прибирання холів, офісів, приміщень і міжповерхових просторів, не може бути використана для очищення поверхонь ліфтового обладнання. Не варто займатися самодіяльністю чи довіряти очищення штатному технічному фахівцю до моменту, поки ви не отримаєте консультацію обслуговуючої компанії. В іншому випадку, навіть мінімальна кількість тієї чи іншої речовини може пошкодити дорогі вузли і механізми, значно підвищивши ваш кошторис на майбутнє ремонтне обслуговування.


Порада 5. Безперервна комунікація з обслуговуючою компанією

Якщо у вас є договір з ремонтною службою, не варто нехтувати зверненням до фахівців навіть у тому випадку, якщо вам здається, що занепокоєння з того чи іншого приводу марне. Що б не сталося - прорив труби водопостачання, планові навчання з евакуації, тестування пожежної безпеки будівлі - зверніться до експертів. Саме представники обслуговуючої компанії повинні стежити, чи не перевищено поріг вантажопідйомності обладнання, в порядку система гідрозахисту тощо. Такий попереджувальний підхід - абсолютна норма, оскільки він дозволить вам уникнути непідйомних рахунків за оплату екстреного ремонту або відновлювальних заходів, а також дасть впевненість в тому, що пасажири, перебуваючи в кабіні, знаходяться у цілковитій безпеці (це, як ви пам’ятаєте, - головне).


Порада 6. Записуйте свої спостереження

Хтось із пасажирів поскаржився на некоректну роботу однієї з кнопок? Ви помітили сторонній шум під час закриття дверей або підйому кабіни? Подолання ліфтом однієї і тієї ж відстані займає різні проміжки часу? Записуйте абсолютно всі свої спостереження - такий «технологічний щоденник» - це відмінна підмога для обслуговуючої компанії. Так експертам буде значно простіше скласти реальну картину стану обладнання і знайти, а слідом і усунути критично важливі проблеми.


Порада 7. Не намагайтеся обслуговувати ліфт самостійно

Навіть якщо вам здається, що для заміни кнопки або елемента освітлення у вас достатньо знань або компетенцій, не робіть цього! Ця аксіома стосується абсолютно будь-яких втручань і в роботу ліфта, і в його внутрішній устрій. Завдання компанії, з якою у вас укладений договір, забезпечувати абсолютну працездатність обладнання, і при цьому не жертвувати комфортом клієнтів або знижувати пасажиропотік. Зверніться до фахівців - довіра до компанії має бути 100%, навіть в таких незначних, на перший погляд, завданнях. Часом досить телефонної консультації, щоб переконатися, що ви робите все правильно – перестрахуйтеся.


Порада 8. Доручите обслуговування професіоналам

Ви не ремонтуєте самостійно свій автомобіль, якщо у нього відбуваються неполадки в моторі, не міняєте каналізацію у своєму будинку і не лагодите взуття - всіма цими завданнями займаються експерти. Саме тому при встановленні або наявності ліфта в будівлі всі поточні питання з його технічним станом повинні вирішувати тільки кваліфіковані професіонали - це аксіома. В рамках договору у вас, швидше за все, буде конкретний графік, який ваша ремонтна компанія використовує для регулярного обслуговування. Ці візити необхідні для забезпечення безперебійного робочого стану ліфта.

Якщо ви помічаєте дивні звуки, більш повільну або незвично високу роботу обладнання, дисбаланс ходу дверей або дивне положення кабіни відносно майданчика поверху, застряглі кнопки або будь-які інші проблеми, ви повинні зв'язатися з вашою компанією з ремонту ліфтів. Невеликі проблеми можуть перетворитися на катастрофу, усунути яку буде коштувати значно дорожче, ніж попередити. Тому і у вас, і у менеджерів, і у інших співробітників будівлі завжди повинен бути під рукою телефон компанії з обслуговування ліфтів.


Підбиваючи підсумки

Технологічний прогрес (тут варто згадати про “семимильні кроки”) не повинен бути для вас, вашого бізнесу і бюджету стресовим фактором. Виконуючи ці нескладні, але дуже важливі рекомендації, вам вдасться збільшити життєвий ресурс обладнання, не пожертвувавши ні комфортом пасажирів, ні розміром кошторису на обслуговування.

В даному випадку важливо ретельно ставитися до будь-яких дефектів роботи, скрупульозно фіксувати всі виконані роботи і, звичайно, не нехтувати зверненням у сервісну службу. Це - ваш «провідник», який зорієнтує і в правильності дій, і в їх необхідності, і візьме на себе всі поточні завдання, які дозволять вам не відволікатися від бізнесу і бути впевненим на 100%-у віддачу експертів своєї справи.

Довіряйте професіоналам і піклуйтесь про раціональність своїх інвестицій!
До зустрічі, команда СІТІ ЛІФТ.


Добавити коментар: