Технічне обслуговування ліфтів: критичні вимоги, які врятують вас від глобальних збитків


Будь-яка техніка вимагає регулярного догляду, профілактичного та, звісно, технічного обслуговування. Це стосується, в тому числі, ескалаторів і ліфтів, які встановлені у вашій будівлі - житловій, комерційній, офісній тощо. В іншому випадку, будь-яке, навіть незначне зламання, призведе до фатальних проблем і, як наслідок, значних збитків. Колектив компанії СІТІ ЛІФТ пропонує вам прямо зараз перевірити себе - чи не робите ви одну з цих критичних помилок?

Важливо: відсутність бюджету на технічне обслуговування вертикальних транспортних систем - досить часта помилка. Його просто не закладають у витрати, сподіваючись на «ачей». Як наслідок - значно знижена надійність обладнання і скорочення експлуатаційного терміну, які обов'язково призведуть до куди більш значних витрат.


4 помилки, які часто роблять власники ліфтів:

1. У вашому контракті немає важливих пунктів, які стануть «страховкою від непередбачуваності».

В той момент, коли після встановлення ліфта, його ремонту або профілактичного огляду ви укладаєте договір з обслуговчою компанією, уважно вивчіть всі пункти та не соромтеся ставити детальні питання менеджеру, який обслуговує ваш об’єкт. Те, що справді важливо - це перелік всіх передбачуваних послуг, а також чіткі терміни реагування компанії та виконання завдання. Якщо формулювання невизначене, швидше за все, це негативно відіб'ється на співпраці, причому постраждаєте від неї, скоріш за все, саме ви.

Досить поширені ситуації, коли при купівлі послуг обслуговчої компанії, їх представник приділяє вашому обладнанню значно менше часу, ніж ви припускали. Та й самі роботи обмежуються мінімальним втручанням: візуальною перевіркою або новим мастилом для основних механізмів. Тобто, за великим рахунком, такий підхід ніяк не вписується в рамки поняття «технічне обслуговування». Недобросовісні представники не проводять чистку, яка є обов'язковою, як результат - забите пилюкою реле, зношені щітки двигуна і нестабільна робота всього механізму, яка часто може стати причиною досить небезпечних пригод.

Найбільш раціональним і вигідним варіантом в даному випадку є делегація повноважень самою компанією. Вам повинні призначити персонального менеджера, який буде відповідальний за комунікацію з вами, як з клієнтом. У спектр його завдань повинні входити перевірка пунктів договору на відповідність потребам вашої компанії, пояснення всіх тонкощів співпраці, обговорення матеріальної відповідальності кожної зі сторін і багато іншого.


2. Ви не бажаєте витрачати на це гроші.

Це - помилкове уявлення про економію. Найчастіше проблеми в один прекрасний момент набувають ефект «снігової грудки», чи навіть лавини, впоратися з якими - завдання не з легких. Відстрочка технічного обслуговування не тільки призводить до раннього виходу обладнання з ладу, але і може бути причиною досить серйозних проблем, пов'язаних, зокрема, з безпекою пасажирів. Річ у тім, що власники переконані - це зайвий спектр відповідальності, зайві витрати тощо. Однак, насправді, може статися все, що завгодно. Пасажир може запанікувати, йому може стати погано, що завгодно - і в кожній ситуації у нього повинна бути можливість зв'язатися зі службою допомоги, тобто з диспетчером.


3. Ви орієнтуєтеся на неправильні показники

Досить часто власникам ліфтового обладнання цілком досить того, що воно працює без видимих проблем і перебоїв. Навіть так - ліфт є, він працює, значить, все в порядку. Однак, в попередніх матеріалах компанії СІТІ ЛІФТ неодноразово висвітлювалися й інші важливі складові, зіставивши з фактичною картиною які ви напевно зрозумієте, що проблеми все ж існують. Починаючи від неправильного положення кабіни під час зупинення, і закінчуючи зайвим шумом під час руху - все це провісники більш серйозних проблем.

В якості ще одного, невідомого багатьом власникам, але цілком інформативного орієнтира можна використовувати показники середньої частоти виклику технічних служб. В даному випадку все просто і ніяких формул для розрахунку не використовується - чим частіше ви це робите, тим вище ймовірність того, що обладнання потребує уважної діагностики та ремонту. Багато компаній надають подібний звіт в онлайн-форматі, в кабінеті покупця на офіційному сайті. Таким чином у вас просто відпадає необхідність самостійно відслідковувати й фіксувати ці моменти.


4. Ви нехтуєте регулярним прибиранням

Причому, абсолютно даремно. Особливо фраза «чистота - запорука здоров'я», застосовна, в даному випадку, до підіймального обладнання, актуальна в міжсезоння. Навесні та восени на взутті пасажирів і, отже, на підлозі ліфта і сходах ескалаторів може накопичуватися по кілька грамів бруду на добу. Просто уявіть, наскільки згубно вони можуть вплинути на роботу внутрішніх механізмів, навіть якщо вони, на вашу думку, надійно захищені!

Наприклад, гребінчасті пластини ескалаторів захоплюють велику кількість бруду і різноманітного сміття, в тому числі, досить великого і неспецифічного. Пасажири можуть посковзнутися і спіткнутися, як раз на цьому скупченні - ризик такої ситуації досить високий. У ліфтах же є пороги - це рифлена зона, де скупчуються все ті ж бруд і сміття. Це все потрібно регулярно видаляти порохотягом, поставивши чітке завдання перед технічним працівником будівлі. Власники комплексів та будинків напевно могли б передбачити складні поламання, просто подбавши про дотримання цих простих, але дієвих рекомендацій.

Як завжди, в спектр основних догм компанії СІТІ ЛІФТ входить одна з основних - «попереджений, значить, озброєний». Ми всіляко намагаємося інформативно підтримувати своїх клієнтів, орієнтувати їх у специфіці роботи ліфта, а також акцентувати увагу на важливості своєчасної діагностики та ремонту. Тут важливий прагматичний підхід і доцільність, які в сукупності дозволять вам ніколи не переживати про можливі та, що найголовніше, непередбачувані проблеми. Адже їх не повинно бути - ані в бізнесі, ані в процесі експлуатації обладнання. Дозвольте нам подбати про це!

З повагою, команда СІТІ ЛІФТ